Höstmarknad 21/9

Kommentarer

 
  • 3 sep 2013

Uppdaterad: ny bemanningslista och tider på både Café- och tivolisidan. Ändring markerad med röd text. Eftersom det är höstmarknad har vi både vårt café och Ullmaxförsäljning. Dessutom ska vi hjälpa till med lotteri- och biljettförsäljning på tivolit plus att det behövs några som ska hjälpa till med utplacering av knallarna på morgonen och några som ska plocka skräp efteråt. Det är bra om vi är många som möjligt som hjälps åt med dessa uppgifter.

Bästa Rodhare!

 

Hoppas att du haft en bra sommar. Om en dryg månad är det dags för Östhammars marknad igen. Då behöver vi en insats från dig. Jag vill passa på att tacka alla som bidrog med arbetsinsatser på junimarknaden. Vi fick lite extra bekymmer pga förändrade förutsättningar( med mycket kort varsel). Detta till trots, så tyckte jag att det fungerade bra! Både jag och Per Holmström var ”nya” på våra ansvarsområden i marknadsorganisationen, men med ett fint jobb från alla i arbetsstyrkan så genomfördes dagen utan större problem. Med din hjälp räknar vi med att vi även ska kunna klara av höstmarknaden på ett hyggligt sätt. Som du säkert kommer ihåg så hjälper vi till med viss bemanning på tivolit under höstmarknaden. Därför är det viktigt att så många som möjligt kan ställa upp och hjälpa till.

 

Var vänlig se bemanningslistan nedan:

 

Uppsättning av marknadsskylten vid infarten till Östhammar

Sune H

Hämtning av nycklar till kommunens förråd (för att komma åt skyltar/andra saker för gatuavspärrning och annat mtrl

Sune H eller Britt-Marie

 

 Fredag 130920 hämtning av mtrl i kommunens förråd och montering av bord mm till Café Roden. På em/kväll fr 16.30

Mats Jacobsson, Göran Andersson, Claes Jonsson

 

Fredag 130920 uppmärkning av marknadsplatser för knallar. På em /kväll fr 16.30

Per Holmström och Björn Engsten

 

Lördag 130921 uppsättning av avspärrningar, vägvisning och mottagning av knallar samt hantering av knallar på plats(kontroll av betalningar, indrivning av pengar mm). Bra om man kan vara på plats senast 07.00

Per Holmström, Björn Engsten, Tommy Sjölander, Bernhard Kling, Lennart Torstensson

 

 

Lördag 130921, bemanning tivoli

09.30-12.30

Björn Näsman och Anna-Karin L säljer åkband. Två från familjen Blomqvist, Lennart T, Ulla-Britt T och Claes J varsin lottförsäljning

 

12.30-15.30

Göran Fredberg och hustru,Gun-Britt E, Lennart Å, Olle S och två personer från familjen Hansson varsin lottförsäljning

 

15.30-17.00

Göran A, Åke T, Bo F, Sune H, Britt-Marie och Björn E (Göran, Åke och Bo förstärker städstyrkan, se nästa aktivitet, from 17.00)

 

Övrigt Tivoli:

* Britt-Marie E är samordnare för tivolibemanningen och kommer att placera ut er; anmäl er hos Britt-Marie när ni kommer; hon finns vid Café Rodhen.

* Björn E är extra resurs som kan hoppa in fr kl13.00, om det blir personalbrist någonstans

 

 

 

Lördag 130921 avstädning. Från kl 17 (?)

Björn Engsten, Mats Jacobsson, Per Holmström, Bernhard Kling(+ Göran A, Åke T och Bo F)

 

Café Rodhen

Bemanning Café 


Baksidan

Jag är naturligtvis mycket tacksam för att ni ställer upp. Är det problem för dig att medverka enligt schema ovan, försök då i första hand lösa vakansen genom att själv skaffa en ersättare, i andra hand tar du kontakt med mig.

 

Bästa Hälsningar

Björn E ( e-post: bjeng@hotmail.com tel: 0736-332451)